Menu

Pilates

Pilates

Instruktor: BŁAŻEJ WIT

Ten nieaerobikowy system ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń możesz wysmuklić swoją sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji.

Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, o istnieniu których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy. Dopóki nie zaczniemy ćwiczyć.

Jakie korzyści daje PILATES?

  • poprawia elastyczność ciała;
  • zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków;
  • równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała;
  • poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn;
  • wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało;
  • poprawia stabilność kręgosłupa;
  • zwiększa świadomość swojego ciała;
  • uczy prawidłowego, pełnego oddechu;
  • poprawia koordynację ruchową i równowagę;
  • rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców;
  • bezpieczna rehabilitacja kontuzji stawów i kręgosłupa;
  • pomoc w prewencji kontuzji układu kostnego i mięśni.

Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków - jest to metoda doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą, ograniczającą możliwość aktywnych ćwiczeń, oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli.
Typowy trening Pilatesa składa się z zestawu ćwiczeń nie trwających dłużej niż 90 minut. Jedną z ogromnych zalet metody jest fakt, że nie wymaga ona od nas powtarzania ćwiczeń w nieskończoność. Każde ćwiczenie powtarzamy ok. 10 razy, dzięki czemu unikamy uczucia znudzenia i zmęczenia.

Jedną z podstawowych zasad metody jest to, że nie ilość jest tu najważniejsza, a jakość. To jakość czyni tę metodę tak efektywną i o tym nigdy podczas ćwiczeń nie wolno zapominać.     
Podczas ćwiczeń ważna jest także dbałość o poprawne oddychanie i kontrola przepony. Aby uzyskać maksymalne korzyści należy ćwiczyć Pilatesa minimum dwa, trzy razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawiają się szybciej niż w innych systemach, bo już po pierwszych 10 - 20 sesjach. Smukła sylwetka, płaski brzuch, dobre samopoczucie, lepsza świadomość własnego ciała - to wszystko da Ci Pilates. Oprócz regularności ćwiczeń i rozsądnej diety musisz jednak przestrzegać jednego, najważniejszego warunku - dbać o jakość ćwiczeń.

GRAFIK ZAJĘĆ:

WTOREK godz. 19:00 - 20:00
PIĄTEK godz. 19:00 - 20.00

 

Odnośniki

Kontakt

MSZCZONOWSKI OŚRODEK KULTURY
ul. Warszawska 33
96-320 Mszczonów

telefon/fax: (46) 857 16 63
e-mail: mok@mszczonow.pl

[obiekt mapy] Mapa dojazdu

Stopka